19 czerwca 2012

Pobudka - czas na FATE

08:03 Posted by Grzegorz A. Nowak 2 comments

Po tym jak nasza strona o systemie FATE zapadła letarg wydawało się, że hucznym zapowiedziom nie ma co dawać wiary. Honor ratuje Enc z wczorajszą aktualizacją. Jeśli chcecie się dowiedzieć dlaczego walka w FATE jest lepsza od tego co znacie z innych systemów, zapraszam do lektury. Mamy nadzieję, że kolejny tekst ukarze się nie za kilka miesięcy ale już za parę tygodni. Poniżej krótki fragment, dla zachęty:
W większości gier fabularnych reguły dotyczące walki są jednymi z najbardziej rozbudowanych oraz najnudniejszych części mechaniki. Autorzy sprowadzają potyczki do prostackiego odbierania sobie nawzajem punktów życia albo komplikują zasady ponad potrzebę, przypisując odrębne reguły rozmaitym manewrom. Pal licho, jeśli system jest na tyle prosty, że umożliwia graczom interpretację wyników testów. Gorzej, gdy mechanika jest dokładniejsza i nie pozostawia miejsca na dowolność w opisach. W efekcie potyczki zamieniają się w szachy, gubi się dynamika i wszelkie chęci kombinowania.

2 komentarze:

  1. Bycie reklamowanym na faterpg.com zobowiązuje, przypominam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Tak długo nie bawiłem się FATE-em, że jakoś mi to kompletnie umknęło, że Fred & co linkują. Nieźle :D

      Usuń