Słowa o powrocie FATE RPG nie były rzucone na wiatr. Tematem kolejnej aktualizacji jest Ekonomia Punktów FATE, czyli krótki poradnik o tym jak radzić sobie kiedy nie ma czym odpalić Aspektu i co zrobić gdy gracze zbyt często wykręcają premię +6 do rzutu. Dla młodych i starych adeptów FATE'a lektura obowiązkowa!
Trzecia edycja FATE jest bardzo prosta, mimo podręczników o objętości idącej w grube setki stron. Podstawy systemu: umiejętności, aspekty, punkty losu, tory stresu i konsekwencje da się wyjaśnić w kwadrans. Drabina i piramidka to banał. W zasadzie nie ma w FATE elementu, którego nie dałoby się ogarnąć podczas pierwszej sesji, za wyjątkiem sztuczek, których jest po prostu zbyt wiele. Z nich da się jednak zrezygnować, przyznawać wyłącznie w trakcie rozwoju lub uprościć obcinając ich listę do minimum. Zasady posiadają jeden element, który mnie osobiście jako MG sprawia spore problemy: reguły przydzielania i wydawania punktów losu.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz